fredag 12. desember 2008

Ergometersykkel

For et par uker siden ble jeg med i en tråd på vektklubbforumet der vi skal prøve å sykle noen ganger Oslo-Trondheim, fordelt over mange dager :)

Det har igrunnen inspirert meg til å sykle mer, og det må vel være bra :) Stort sett har jeg holdt meg til en times tur på ca 3 mil. Bruker et program på sykkelen som varierer mellom motstand 2, 3 og 5 - så blir det litt intervalltrening ut av turen også. Forsøker å holde rpm over 80 på det tyngste, og over 90 når det er lettere, og det går stort sett bra.

Forrige uke tok jeg ny personlig rekord da jeg syklet 6 mil.
I dag tok jeg en ny personlig rekord:
6,6 mil på 2 timer og 10 minutter.

Jeg startet så smått å sykle 23/8... da ble jeg helt ødelagt av 30 miutter på sykkelen, på samme program... og jeg syklet ikke så veldig fort den gangen... hadde vondt i baken, og orket ikke sykle igjen før 16/9... det var først fra 16/9 at jeg startet å sykle mer jevnlig. Først 21/9 klarte jeg 35 minutter... så gikk det opp med 5 minutter med ujevne mellomrom.

Nesten sjokkerende at formen/kondisjonen kan bli så mye bedre på så kort tid!

I dag burde jeg jo følt meg helseløs etter en så lang sykkeltur, men føler meg egentlig sprek og fin... kroppen min har vel kanskje dopet meg ned med endorfiner eller noe sånt :) Kanskje også litt adrenalin etter å ha klart å ta enda en ny rekord? :)

Utrolig moro er det ihvertfall, og når jeg klarte det kan du også klare det!

Her ser et bilde av sykkelen jeg bruker:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar