mandag 29. juni 2009

Trimpoeng

På Vektklubb.no er jeg med i en "prategjeng" som kaller seg "Sammen er vi sterke, over 40kg ned" - en gjeng med trivelige folk som skal ned ca 40kg eller mer i vekt. Her har jeg hentet mye inspirasjon, og får fortsatt mye inspirasjon herfra!
Denne uken bestemte jeg meg for å forsøke å "lage bråk" på trimlista vår. Det er en liste der vi fører på hva vi gjør, og vi får 1 poeng for 10 minutter trening... denne uka slo jeg til med 91 poeng, og en god andreplass på lista... For meg en ny rekord med trimpoeng!
Det betyr altså 910 minutter med trim på ei uke, eller et snitt på 130 minutter per dag - spør du meg synes jeg det er ganske mye egentlig, men jeg har ikke trimmet hver dag, har hatt 2 hviledager :) En av dagene syklet jeg 101 kilometer, og det tok jo sin tid... og bare så det er nevnt, jeg synes fortsatt at 10 mil er grådig langt!
Nå bør det vel nevnes at jeg avspaserer, er jo lærer, og har sånn sett mye mer tid enn ellers til trim nå... og det er deilig altså!!
Men i kveld, etter nyhetene, bestemte jeg meg for å gå en kveldstur - hallo liksom, to timers kveldstur en søndag kveld! Jepps, rett og slett for å komme så langt opp på trimlista som mulig :) Jeg er nok kanskje en enkel sjel som lar meg motivere av slikt, men jeg er kanskje ikke alene? Så kom i gang med trimliste du også med noen venner du har - er moro og motiverende, og vinner du ikke ukens liste kan du ikke tape på å delta!!! Du vinner bare enda bedre kondisjon!

8 kommentarer:

  1. Kan jeg spørre om noe så personlig som om hvor lang tid du brukte siden du skriver du brukte lang tid?

    Snakker du om lang tid sykling eller inklusiv hvile/pauser underveis?

    SvarSlett
  2. Er vel ikke så veldig personlig det :)
    Ble 5 1/2 time med pauser/stopp og tøying på min andre 10 mils tur... orker ikke sykle 10 mil uten pauser enda, så da er jo det tiden jeg bruker foreløpig.
    Tar jeg bort pausene ble det 4 timer og 19 minutter på sykkelsetet... 23,43 i snittfart (men det var litt vind)... første gang jeg forsøkte var snittfarten 25,29.

    SvarSlett
  3. Veldig bra tempo for treningsturer i følge Johan Kaggestad som har skrevet boken "I form på sykkel" utgitt av Syklistenes Landsforening. De fleste sykler for fort på trening sier han.

    SvarSlett
  4. Jeg er 195cm høy og veide 115,5 kg for 2 måneder siden. Gikk så til legen å fikk resept på 15mg reductil. Trente lite før.

    De 2 siste månedene har jeg gått ned over 21kg. Er nå 94,1!

    Har også gått i ca 30-60 minutter hver dag opp på fjellet.

    Reductil er fantastisk! Ikke glem å trene litt også.

    SvarSlett
  5. Hei Anonym!
    Har du tatt en bodyanalyse før og etter? Spørs om det bare er fett som er borte...
    Fint at det funka for deg, men jeg holder meg til "livsstilsendring" isteden, da slipper jeg forhåpentligvis å bli en av de 95% som fyker opp igjen etter "slanking". Håper du også slipper det!

    SvarSlett
  6. Har vel ingenting med hvor fort man sykler. Cluet til Kaggestad er at man skal ligge på rundt 68-75% av makspuls. Da forbedrer man utholdenheten og lærer kroppen å bruke fett istedetfor karbohydrater som brennstoff.

    Du er så flink Levis! Skal heie masse på deg på Bukken!!! :)

    SvarSlett
  7. så deg plutselig på vg så måtte jo inn å se forresten:)

    SvarSlett
  8. Hei Anita!
    Disse annonsene for Vektklubb popper vel opp titt og ofte i VG... har ikke oversikten over dem selv :) - men det gjør ikke noe, synes jo Vektklubb.no har et glimrende opplegg.

    Blir spennende med Bukken ja... hvor lang tid er det lov til å bruke??

    SvarSlett