mandag 24. januar 2011

Under hundre!

Lørdag 22/1-2011 - Fotograf: Bitten Pigato
I dag viste vekta 99,4 - UNDER HUNDRE! - Tosifra vekt! Jippi!!
Jeg kan ikke helt huske sist jeg veide under hundre... men har kommet fram til at jeg nok antagelig gjorde det da jeg ble gift i 1994... tok en stund før vi fikk vekt, og da vi fikk det var jeg over 100... Så vi snakker lenge siden!

2/10-2010 - 16,2kg siden - Fotograf: Bitten Pigato
Etter jeg begynte med lavkarbo i oktober har jeg da altså "mistet" 16,2 kg... og det merkes... kun positivt!

Når det gjelder lavkarbo/ketolyse og andre dietter som fungerer, så må jeg si at jeg er skrekkelig nyskjerrig på hva det er som skjer inni kroppen... Hvorfor funker diettene? Hva skjer egentlig med kroppen?
Jeg synes det er så fryktelig mange "eksperter" som er så skrekkelig påståelige på at deres løsning er den eneste riktige og gyldige - og alle andre løsninger er bare skumle og farlige.
Savner sårt forskning fra personer som ikke har en forutintatt mening om hva de "ønsker" å finne på dette området! Ganske merkelig at man i 2010 ikke har kommet lenger!?! Har sukkerindustrien for stor makt? Hva er greia liksom??

Jeg er VELDIG takknemlig for lenker og info om forskning på området kosthold!!!

3 kommentarer:

  1. Grattis, det er kjempe bra. Jeg vil anbefale deg Lena sin blogg. Hun har tatt for seg mye forskning, både i den ene og den andre retningen. Søk litt i hennes blogg og du finner nok en del. Hun svarer og på spm, så finner du ikke noe, mulig hun har noe å komme med.

    SvarSlett
  2. Pleier å hjelpe om man legger igjen link, ikke sant.

    http://lenabeatrice.net/

    SvarSlett
  3. Lena Beatrice er lagt til i lavkarbolinkene mine i kolonna til høyre :) Tusen takk!

    SvarSlett