torsdag 27. januar 2011

Mat "på farten" - spise ute

Det er ikke nødvendigvis enkelt å gå på lavkarbodiett når du ikke selv kan lage maten... kan man lage maten selv blir det ikke spesielt komplisert.
I går var det messe for ungdomsbedrifter på Arenasenteret i Arendal... og jeg måtte jo ha mat (og rakk ikke lage før jeg dro)... så hva velger man da? På senteret har de en baguettsjappe - mange gode råvarer oppi masse karbo... Så har de et bakeri, kanskje en salatmulighet der forsåvidt... Så har de en Cafésak med stort sett høykarbotilbud... Pizza er jo uaktuelt, sushi er stort sett med ris... tja... ikke helt enkelt.
Nå har jeg i etterkant funnet et godt sted i Arendal - Madam Reiersen:
Her har de lavkarbotilpassede menyer!
I tillegg til fin beliggenhet og ofte levende musikk - så hit skal jeg neste gang jeg skal ha en bedre middag ute med kona :)
På Egon er de også stort sett behjelpelige med å bytte ut poteter med ekstra grønnsaker, så de kan også anbefales.
Vet du om andre geniale spisesteder som er snille/greie/behjelpelige for oss "raringer" på lavkarbodiett er det gull om du legger igjen en kommentar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar