lørdag 30. april 2011

Et par gode bøker med oppskrifter i

Første bok er en kokebok som i sine resepter forsøker å ta hensyn til at de fleste har en normal lommebok, ikke jaktmuligheter, og ikke kan leve på rype, elgstek, hummer og andre godbiter som egner seg glimrende i et lavkarbokosthold.
Boka er som du kan se svensk - og heter "LCHF til vardags" med undertittel "riktig mat för tunna plånböcker".
Før oppskriftene kommer er det en del sider med svært nyttig informasjon om et godt og fornuftig lavkarbokosthold, hva slags næringsstoffer vi trenger, hvordan vi får i oss det vi trenger, hvorfor sukker er problematisk, hvorfor egg er så genialt og mye mer!
Oppskriftene er mange, og mye bra der - noe av det mest geniale er at man får informasjon om mengden karbohydrater man får i seg ved å benytte de ulike oppskrifter - gull!
På Capris.no selger de svenske bøker svært rimelig, kan anbefales! - Direktelink til denne boka.

Når jeg først er i gang med bøker jeg har sansen for må jeg nevne den svenske skiskyteren Bjørn Ferry. Han har en bok som heter "Ferry Food".
Ettersom jeg liker å trene syntes jeg det var spennende å lese om Bjørn sine erfaringer med LCHF kost som toppidrettsutøver!
Bjørn Ferry er et friluftsmenneske som også liker jakt, og har dermed ekstra god tilgang på vilt i forhold til mange andre. Dette preger oppskriftene til en viss grad, men bokens oppskrifter er et glimrende supplement til kokeboka "LCHF till vardags".
Det er imidlertid de idrettslige erfaringer i starten av boka som gjør denne ganske unik, og som gjør at jeg anbefaler den varmt til deg som liker å trene, og ønsker å kombinere det med et lavkarbokosthold.
Capris.no selger også denne til en helt fantastisk pris! Direktelink til boka.
Jeg er på ingen måte sponset av Capris.no så vet du noen som selger bøkene billigere er det bare å gi beskjed!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar