onsdag 24. september 2008

Vektklubb.no


Nå har jeg vært med i Vektklubb.no i litt over 4 uker, og dette er så spennende for min egen del at jeg har lyst å lage en egen blogg av dette prosjektet.

Først kan vi jo ta et før og nå bilde:
For at du skal slippe å lure, er det første bildet med meg i shorts - ser kanskje noe smågretten ut fordi kona mi fikk meg med på Vektklubb :)
Det bildet ble tatt fredag 22/8, og da viste vekta solide 128 kg (ikke helt bra for helsa).

I løpet av godt og vel 4 uker har jeg krympet med 7,1 kg og 4 cm rundt midjen. Det siste bildet ble tatt 24/9.





Hva er egentlig Vektklubb?
Vel, hovedingrediensen er at du fyller inn informasjon om deg selv og får en daglig dose kalorier du kan kose deg med. Så har du et verktøy som heter dagbok, der fører du opp det du spiser (og følger med på dagens kaloriinntak), og lærer dermed en hel masse om hvor mye kalorier ulike matvarer inneholder. Du får også se dages sammensetning av karbohydrater, fett og proteiner. Jeg kan garantere at jeg fikk MANGE a-ha opplevelser når det gjelder kalorier i ulike matvarer!
Du får forslag til meny, og mange nye oppskrifter om du vil lære å lage "ny mat".
Du legger inn det du trener, og får se hvor mange kalorier du forbrenner gjennom treningen.
...det er mye mer også, men vi får ta litt etter litt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar